Uit eten!

18 april 2022 - Turijn, Italië

Met alleen een reservering kom je niet langs de ‘hospitality’ mevrouw. Sjonge die staat haar vrouwtje! Een stem als een misthoorn, pittig opgeschoren kapsel, tatoeages op de blote armen en breed uitgevoerd. Dus de heer die het waagt haar aan te spreken terwijl ze mijn reservering zoekt krijgt in rap Italiaans te horen dat hij even op z’n beurt moet wachten. Denk ik. Hij verdwijnt naar achteren in de rij en ik ben binnen!
Ja en dan kan het toneelstuk beginnen. Het voordeel van alleen eten is dat je rustig kunt meeluisteren (voor zover ik het begrijp😉).
Bij het gezin waar ik stiekem een foto heb gemaakt is het eerst alleen maar stil-iedereen zit op z’n telefoon. Als het eten komt dan wordt er eindelijk wat gezegd. Mijnheer is het niet eens met de wijnkeuze van mevrouw. Dan maar allebei een eigen wijn, zij een glas en hij een half flesje. Nadat hij het eerste glas bijna leeg heeft, wordt de bediening erbij geroepen -  de wijn is niet goed genoeg. Na veel gesputter wordt een nieuw flesje geopend, eind goed al goed. Gelukkig spreken ze behalve Italiaans ook Duits zodat ik het aardig kan volgen. Ik moest wel een toetje nemen, anders had ik de afloop gemist☺️.
Dus: kijk uit voor alleen etende restaurant genoten, die zien meer dan je denkt!

1. Hans:
    20 april 2022
    Hahaha
  2. Heleen:
    23 april 2022
    ja, dat is een hele opoffering, zo'n verplicht dessert;)
  3. Paul:
    26 april 2022
    Die Italiaanse naam haar taak serieus. En terecht als het om eten gaat.