Wijnroute

29 april 2022 - Beaune, Frankrijk

Vandaag met de auto op wijntour, op weg naar de coöperatie waar we verleden jaar lekkere wijn hebben gekocht. Onderweg zijn we op de bonnefooi bij een wijnhuis binnengestapt. Een vriend van ons had wijn van dit huis op z’n verlanglijstje gezet en Hans zou deze gewoon in Nederland gaan kopen, totdat ik het idee kreeg om het wijnhuis op te zoeken. Gevonden! Grappig dat het dan zo simpel gaat, als je maar even brutaal naar binnen stapt.
We werden heel aardig ontvangen en geholpen.
Alleen jammer dat ze het door ons gewenste wijnjaar 2020 niet meer hadden….totdat ik zei dat ik het jaar 2018 niet durfde kopen omdat hij speciaal wijnjaar 2020 had gevraagd. Aha. Hoeveel flessen wilden we dan hebben? Aha. Nou, toen kwamen er toch flessen uit 2020 uit het magazijn 😊. Ze werden zorgvuldig gelabeld en van een capsule voorzien en voilà daar gingen wij tevreden de deur uit!

En verder maar weer, naar de volgende stop. Na wat geproefd te hebben zijn we daar ook goed geslaagd, net als verleden jaar. Op de terugreis hebben we heerlijk geluncht in Givry, ook al zo’n bekende naam voor de wijnliefhebbers onder ons!

Toevallig of niet, maar in mijn mailbox zit vanmiddag de bevestiging dat mijn sportschool abonnement vanaf volgende week weer actief is…..

1. Paul:
    29 april 2022
    Leuk om zo wijn te kopen. Dat deed onze Rob ook altijd als hij op vakantie was. Eén keer meegemaakt en met Annet in Normandië cider bij de boer gekocht.

Maar wij begrijpen nu niet helemaal hoe het zit met de flessen voor die vriend. Hebben ze er nou een label opgeplakt met het jaartal 2020?
  2. Heleen:
    30 april 2022
    Zo lijkt me winkelen erg leuk;)